Showing posts with label Bonus Akhir Tahun. Show all posts
Showing posts with label Bonus Akhir Tahun. Show all posts

Wednesday, 5 January 2011

Cerita Anniversary.... impian menjadi realiti

ececeh!!tajuk tak hengat kan...
macam nak show off jek..no..no..no..
tiada niat langsung nak menunjuk-nunjuk.
nak riak apetah lagi kan...
tapi, cam motto rancangan TV realiti pun ada gak kan.hehe
tapi, mama sedang berada dalam mood "happy+bersyukur" sbb apa yang mama impikan tuk tahun 2010, semuanya menjadi realiti..
walaupun, tidak seindah mana bagi sesetengah orang.hehe :P

walaupun semuanya sederhana je, tapi mama bahagia sgt-sgt.
apa yang mama nak buat, menjadi.heeee :D

jom kita layan cerita anibeseri mama dan papa, 24-12-2010 hari tu.layyyaaannnn!!!!

(i) Bonus akhir tahun
1st of all, nak panjatkan syukur pada-Nya, atas limpahan rezeki hujung-hujung tahun.
Alhamdulillah syukur...Company mama bagi setiap seorang bonus tuk 2010 ni.
yang paling bestnya...
mama terima Bonus akhir tahun aritu bersempena hari ulangtahun perkahwinan mama & papa 24-12-2010.
jumlah yg diterima adalah lebih sikit jek dari tahun lepas, tapi bagi orang yang bergaji kecik cam mama ni, bila dapat duit selonggok cenggitu opkos lah happy kan. pada orang lain, 4-1 bulan bonus yg mama terima ni sama dgn derang punya sebulan gaji jek, orang kata, "celah gigi jek".hehehe. nape 4-1?? sbb 1bln tu dah terima masa nak sambut raya puasa as festival advance. so, total mama terima lebih kurang 3bulan jek.
tapi, mama bersyukur sesangat dah.ini lah rezeki anak-anak. rezeki zahra dan lil DZ. at least, dengan bonus yang mama dapat ni boleh lah kurangkan sikit beban papa tuk sediakan keperluan sekolah zahra tuk next year dan keperluan tuk menyambut kehadiran lil DZ dalam keluarga kecil kami ni.
setakat ni, persiapan adalah 90% siap tuk lil DZ dan persediaan sekolah zahra by this week kami cuba setelkan.
24-12-2010 tu, bukan mama jek yang terima bonus. papa pun dapat jugak. Alhamdulillah lagi sekali.walopon cuma 1bulan bonus, itu pun dah mencukupi tuk meringankan perbelanjaan kami.
ye lah, tahun baru tanggungjawab baru. anak semakin bertambah, zahra pulak dah nak masuk sekolah. yuran tadika sekarang bukan cam dolu-dolu, mahal setanding sekolah rendah jugak tau. lagi pasneh, si kecik dalam perut ni pun nak kena hantar nursery. harap-harap, tahun 2010 nanti gaji naik lebih sikit lah.amin :)

okeh, cerita pasal anibeseri eyh..
mama plan nak buat surprise tuk papa kan???
jadi ke tak??

ofkos lah..

^

^

^

^

^

TAK MENJADI!!!hehehe
malam tu, mama pening kepala. tatau nape ntah. ye-ye jek plan nak potong kek tengah-tengah malam buta.bajet nak beromantika d amor lah.hehe
sekali, kul 11mlm mama dah terlelap.ekeke
mama pulak yang surprise, bila mama terjaga jek, dah pukul 3pagi.wakaka
padahal dah pasang alarm nak bangun kul 12.sekali tak tersedar lah.sedar jek, pukul tiga pagi.muahaha
so, cancel lah surprise sbb papa pun dah lena kat sebelah.kesian plak nak kejutkan dia.
mama bangun tuk tulis kad besday & buat entry tuk anibeseri kami... susah tu nak buat kata-kata jiwang cenggitu..bukan selalu.hehehe

so, mama hanya wish happy anniversary plus besday wishes lepas subuh jek.hehe
kek anniversary pun kami potong sebelum gi keje... tak best langsung kan??hehe


(ii) Anniversary cake
Red Velvet kek tuk 4th anniversary mama & papa jadi kenyataan.Alhamdulillah.
TQ aunty nani rostam. Sedap sgt kek tu!!!
mama sms aunty nani pun dah lambat, kalo tak silap hari selasa lepas. then mintak nak amik kek khamis petang. sure aunty nani tungkus lumus siapkan kek mama.Terima kassih banyak-banyak.
semua yang makan kek tu, suka sgt sbb kek tu tak berapa manis tapi sgt2 sedap.
inilah rupa red velvet cake with mascaphorne cheese [eh, betul ke mama eja mendalah ni.hantam sajalah.hehe]
hasil tangan Aunty Nani, mama Hanis Zalikha.
terbaeeekkkk!!!!

kami dah 4tahun bersama.amin :)

mama dah cam hape ntah kan??buwok benor rupa mama.ekeke
dan....

inilah red velvet cake...siap ada stoberi fresh tau.

maaf, warna dlm gambar tak sama kat luaran.maklumlah, guna kamera henpon papa jek.
syukurlah dari takde.hehehe :P


p/s: n3 ni dah berkali2 dok edit, tp xdpt nk publish coz tenet sgt slow cam siput sedut.gerrammm!!!tunggulah n3 basi dari mama.hikhik

update: 2-1-2011, masih lagi takleh nak upload gambar anibeseri ni.gerraaammmmm!!!!!blogspot punye masalah, atau berukben ni yg lembabs?????hadoi la!!!

p/s: Alhamdulillah, dapat gak update n3 ni :D [gaya bahasa entry ni cam sedang berlaku jek kan??padahal dah berlalu almost 2weeks.hantam sajalah.anggap jek ini entry fresh dari oven.ekeke]

love: mamazahra ^__^

Sunday, 4 April 2010

myLOOK


pandanglah...lihatlah...mylook :))
ececeh, bukan pandang mama tau!!
mylook lah.
kawan2 ada dengar tak pasal mylook neh?
mama lepas dpt tahu jek, terus join.[gila mata duitan mamzahra neh!!]
sapa taknak duit free kan???ada orang taknak ke??
mama nakkk!!!
tu pasai mama join.kalo nak harapkan duit en.nuffku sayang jek, seploh tahu lagi baru dapat cashkan.muahaha [ampun en.nuff!!!]

setakat neh, banyak tu lah mama dah kumpul.
tatau lah benda ni betul-betul atau cobaan jek.
kalo mylook neh memang nak menipu, memang musibat betul lah kan.
menganiaya manusia lemah cam mama neh.huhuhu

korang dah try.
kalau belom, klik neh.
betul atau tak, hanya Allah jek yang tahu.
kita boleh usaha jek la.
mana tau, memang betul dia nak bagi dividen, apasalahnya cuba.
tak rugi pape pun.
bukan kena bayar pun.sesen pon tak keluar.
tapi, bil tenet, korang kena bayaw seniri lah.
takkan nak harap mylook gak nak bayawkan.huhu

p/s: 04-04-2010 adalah hari jadi kawan baik mama masa kat matrik (Kolej Matrikulasi Perlis) dulu, Norhidayu Komplong.ayu, aku sayang ko smp mati.harap ko pjg umur,murah rezeki,cepat jodoh,bahagia hingga hujung nyawa,selamat dunia & akhirat.amin :))



love: mamazahra

Monday, 18 January 2010

Oven oh Oven!!!

hai semua :)
mama bukan nak cerita pasal micheal owen ye.
tapi mama nak cerita pasal oven.
ye, oven tuk bakar kek tu.
mama sekarang ni tengah gigih mencari oven yang terbaik.
mama taknak yang mahal sangat dan taknak yang murah sangat.
mama kalo boleh nak oven yang praktikal.
boleh bakar biskut, roti, kek,pizza & panggang ayam.
sekarang ni mama pakai oven kakak mama, oven kaler hitam yang brand butterfly tuh.
mama kalau boleh, taknak lah asyik pinjam jek.
nak gak ada oven sendiri.
actually, mama ada panasonic microwave.
papa dapat masa lucky draw time company's annual dinner year 2007.
tapi, microwave tu tak boleh membakar kek or panggang ayam.
kalo bakar kek, dia cuma kering diluaran, dalam tak masak.
kalo panggang ayam, jadi kering dan keras.
masa wedding mama dulu, ada kawan hadiahkan microwave oven, tapi microwave oven tuh dah dimintak MIL mase acara bukak hadiah.
takkan lah, mama nak jawab tak boleh kan masa MIL nak mendalah tu.
so, skang ni mama nak beli oven yang sesuai tuk tukang masak amatur cam mama ni.
mama berkenan kat oven milik kak sham.Kak Sham punya oven sedang-sedang jek.
mama da gak YM ngan kak sham, dan dia usha kat carrefour, Giant or Tesco.
setakat ni, mama cuma dah usha kat Carrefour.
tapi, mama cam serik lah beli barang elektrik kat carrefour.
last year, mama ada beli hand mixer brand elba kat carrefour.
tapi, mixer tu cepat panas.
bile mama guna tuk buat kek, belom kembang pun telur tu, mixer dah panas menggelegak.
so, mama cam teragak-agaklah nak beli oven pulak kat carrefour.
kalo korang ada nampak, or korang punye oven nak rekomen kat mama.
sila tinggalkan komen ye.
sebelum duit "dutian runtuh" last year ni abes, baik mama beli something yang bermanfaat.
tapi, mama bajet antara RM50-RM120 jek.
mama bukanlah kaya sangat sampai nak beli yang mahal-mahal.
lagipun, takut pulak hobi mama ni hangat-hangat taik ayam jek.hehehe






love: mamazahra <3

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!