Friday, 23 April 2010

anak tudung baru

ibu..ibu..bapak..bapak...
mari rapat..
sini ada "anak tudung baru"...
cantekk...
terbaeekkk wokkk!!!
hikhikhik...mama bukan jual ye..
ini untuk tontonan umum jek, bukan untuk dijual...

okeh, skang ni merata dah orang pakai tudung neh...
kalo selebriti yang selalu pakai, pengacara TV3, Faraf Deeba, Wardina & pengacara TV9, Sharifah Nur..
derang kira macam pelopor lah..
mama start pakai anak tudung ni Dec'2009.
masa tu, tak ramai lagi pakai.
mama beli kat Butik Arzu, KLCC.
Butik tu mostly pekerja dia Pakistan. dia mmg jual tudung ala2 arab tuh, siap dgn pashmina & selendang.
tapi, selendang dia, sikit punya mahal.tak mampu mma nak beli.
yang mampu, beli anak tudung dia.
4 helai RM49.90, sehelai jd RM12++
tapi, serius mmg selesa anak tudung Arzu neh.
telinga langsung tak sakit, lembut jek kain nya.100%cotton.
mama beli kaler cream, biru, hijau dan pink.

kaler biru mmg cun...
pink dia agak pudar sket..tp, i laikk~
mama mmg suka anak tudung neh, tp mmg payah lah kan nak gi KLCC.
Klang ngn KLCC, tak ke jauh??
so, mama try carik kat Klang & Shah Alam.
tp, mmg tak jumpa.siyes!!
yang ada..tudung syiria
anak tudung dia lebih kurang, cuma tak tertutup abes.so, kalo pakai selendang, takut lak terkeluar rambut kan...
mama ada 2 kaler tudung syiria neh..hitam & putih kehidupan.
tapi, ada gak yg cakap, mama kurang sesuai pakai tudung syiria neh, sbb pipi mama tembam bam bam.
sekarang ni, mmg galak lah tudung syiria neh.
kalo korang gi pasaraya ke gi pasar malam ke, majoriti pakai tudung neh.
ada yg abstract, ada yg jalur2, bunga2 pun ada...tp, mama mmg siyes tak minat yg ada corak2 neh.hehehe
tapi, ikut suka lah kan..
ada orang nampak cun pakai yg bercorak, ada org nampak huduhs pakai.itu mama lah tu!!!hehe

dan...
sekarang ni, fenomena baru...
anak tudung ni ada 2lapis warna.mmg cun!!!
mama ada gak usha kat butik najjah, butik kepunyaan pengacara Farah Deeba.
nak tengok koleksi dia.Klik SINI.
cun kan???ke sebab Farah Deeba ni mmg cun??bagi mama mmg cun lah anak tudung neh..heee :D
tapi kan, jujurnya, mama tak mampu nak beli kat ctu.almaklumlah, mama ni bergaji kecik jek.huhuhu
kalo korang beruang berduit, belilah.cantik tau!!!
sudahnya,
mama pakai anak tudung arzu tuh, dan pakai 2 lapis.
so, jadiklah cenggini...

zoom sikit...
cantekk tak??baik korang cakap cantek cepat!!!babap kang kalo cakap tak cantik.haish~

sekarang ni, kalo korang gi pasar malam, or pasar stadium tuh..melambak dah orang jual anak tudung yg 2 lapis neh, yang 3lapis pun ada...
mama ada gak beli, tp, mama kurang berkenan lah...
dia punya kain, ada yg lycra, ada yg jc..
kelabu & hitam, siap dgn tudung syria...
yg ni fabrik lycra, selesa sikit...dan tak sakit telinga bila pakai..RM15 sehelai.mahal woo!!!
dan..yg ni pulak...kain jc
kaler coklat..plain+corak
tp, jujurnya, kurang selesa...kain jc neh...

ok, dah itu jek nak kongsi....
fesyen tudung terbaru...anak tudung baru..
ok, babai :))

love: mamazahra

9 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

wah..jadik model tudung hari ni yek..hihi

kite mmg tk reti pakai2 tudung stail gini..siap lembab giler tk tau trend ape di pasaran, jenis2 kain tu sume..tetapppp setia ngan tudung bawal.. rasenye tudung bawal jek pon yg sesuai ngan muka yg bulat n tembam ini..=p

Norly Saliana a.k.a Mamazahra said...

lily: kalo nak tunggu pp yg gebus ni susut cam zmn anak dara, x merasalah nak berpesen bagai.
norly xbape suke tudung bawal sbb leceh nak jaga&susah nk bentukkan awning dia.boleh bergaduhlah kalo bersiap nak gi keje tuh.
pakai tudung ni senang.cuma berani atau x jek nak pakai.memula rasa xkonfiden, rasa cam xsesuai jek ngn bentuk muka yg bersegi neh, tp belasah jek la.heeee :D

psst: sesuai x???ke nmpk buwuk jek norly pakai??hehe

Qistina's Mama n Abah said...

hehehe...tudung cantik..anak tudung pun cantik..pp pun cantik jugak..sama naik hehehe...

owh daku juga sama dgn Lily..mmg mcm katak bab2 tudung nih..kalo pakai pun setia dgn tudung bawal gak..yg tak lembik okeh..yg lembik susah pakai..

NONIE ABDUL AZIZ said...

Norly..akak pun suka tudung ni sekarang mmg tengak buat koleksi..tak kuasa nak pakai yg ada awning tu pasal leceh nak jaga yang ni mmg selesa!!

Norly Saliana a.k.a Mamazahra said...

sha: tang PP tu xbleh blah arr...
tudung bawal tu hanya tuk "org yg rajin" sbb leceh nak bela...dan sesuai tuk "org yg sabaw" sbb perlu menggosok tudung.sgt xsesuai tuk manusia pemalas cam aiii...miahaha..

Norly Saliana a.k.a Mamazahra said...

k.nonie: sgt setuju!!!sesamalah kite membuat koleksi...heeee ^__^

Yanni said...

salam sis, do u interested to buy ARZU scarf... or if u r not sure what is ARZU scarf.. juz go to klcc to butik arzu,. or mid valley .. you can browse the scarf there.. but wait.. before u buy.. pls browse mine .. then u compare the price.. im selling the scarf at 50% cheaper than them.. why??.. because i xde kedai.. i jual door to door basis... thats why la cheaper.. hv a look in my fb album... if interested ... u can pm me...P/s : the tudung is a bit expensive as the material is very high grade material.. ( higG grade chiffon, chiffon silk & satin silk.. ) u can feel the different the moment u touch it.

most of my client are frm petronas & frm oil n gas company since am working in that field.. every friday normally i ada kt surau petronas twin tower 2 level 13...

https://www.facebook.com/marwanscarf

Yanni said...

salam sis, do u interested to buy ARZU scarf... or if u r not sure what is ARZU scarf.. juz go to klcc to butik arzu,. or mid valley .. you can browse the scarf there.. but wait.. before u buy.. pls browse mine .. then u compare the price.. im selling the scarf at 50% cheaper than them.. why??.. because i xde kedai.. i jual door to door basis... thats why la cheaper.. hv a look in my fb album... if interested ... u can pm me...P/s : the tudung is a bit expensive as the material is very high grade material.. ( higG grade chiffon, chiffon silk & satin silk.. ) u can feel the different the moment u touch it.

most of my client are frm petronas & frm oil n gas company since am working in that field..

https://www.facebook.com/marwanscarf

Yanni said...

salam sis, do u interested to buy ARZU scarf... or if u r not sure what is ARZU scarf.. juz go to klcc to butik arzu,. or mid valley .. you can browse the scarf there.. but wait.. before u buy.. pls browse mine .. then u compare the price.. im selling the scarf at 50% cheaper than them.. why??.. because i xde kedai.. i jual door to door basis... thats why la cheaper.. hv a look in my fb album... if interested ... u can pm me...P/s : the tudung is a bit expensive as the material is very high grade material.. ( higG grade chiffon, chiffon silk & satin silk.. ) u can feel the different the moment u touch it.

most of my client are frm petronas & frm oil n gas company since am working in that field..

https://www.facebook.com/marwanscarf

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!