Friday, 2 November 2012

Andai jodoh sudah tiada...

Jodoh, ajal, maut, rezeki ditangan Allah. Kita hanya mampu merancang, tapi Allah tentukan selebihnya.

Selamat malam Jumaat semua :)
Korang dah tido ke? Mama tak dapat nak lelapkan mata sebab emosi tak stabil dari petang tadi. Sabar je lah.

Apa motif malam-malam macam ni mama pos entry melalut? Malam jumaat lak tu, Period ke apa? Haha. Takde lah, takde kena-mengena. Malam ni mama boleh kerja overtime, takde masalah. Haha (jangan pikir lain, pikir yg baik2 je tau)

Apesal? Apesal? Meroyan ke hape? Tajuk entry tu adalah apa yang mama rasa saat ni, mama macam dah pasrah, redha. Sebab mama dah hampir putus asa, dah hilang sabar, hati ni kecewa yg teramat sangat, kira sedih tahap dewa lah. Memang hampir hilang keyakinan diri dah, frust sangat. Tapi, mama yakin jodoh, ajal, maut, rezeki semuanya ditangan Allah. Allah yang tentukan, kita hanya merancang. Tapi, Kita sebagai hamba-Nya perlu yakin dan percaya, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Cepat atau lambat, itu kuasa Allah. Kita kena sabar, itu paling utama kan..

Kalau jodoh setakat ni, mama redha. Tapi kalau jodoh masih panjang, mama harap Allah beri mama kekuatan tuk hadapi segala ujian yg mendatang. Ye lah kan, kalau memang rezeki mama&anak-anak masih disini insyaAllah, tetap kekal disini kan. Walau seribu halangan mendatang, mama akan terus disini tapi kalau rezeki bukan lagi disini harapnya Allah buka pintu rezeki yang lain kan. Amin.

Mama tak tahu lah, kenapa lately ni mama macam cepat sangat berkecil hati. Semua benda buat mama sedih, semua benda buat hati mama terluka. Entah lah, tak faham sungguh. Mungkin dah terlalu banyak yg mama pendamkan kot, luka kecik dah jadi kudis besar tu yang silap sikit terus hati ni luluh, hancur dan terus takde hati lagi dah..

Adoi, serabut kepala otak tau. Ikutkan kepala ni, memang dah malas nk pikir pasal benda remeh camni tapi hati ni tetap nak terasa, sentap tak pasal-pasal. Padahal, hal kecik je. Mungkin sebab hati memang dah takde, hati memang dah lama terluka. So, bila benda macam ni jadi. Makin parah lah...

Mama redha, mama pasrah...


Sent from mama's SweetBerry®

2 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

Nape sedih2 ni norly. Frust ngan tpt keja ke. Tgk norly cm tgah nk sevey keja lain. Apepon,all the best for u k!!

norly a.k.a mamaDZ said...

Lily: ntah lah, cam dah xde hati. Frust dgn sikap sesetgh superior yg suka pilih bulu

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!