Tuesday, 26 July 2011

Hero Malaya

Hehehe... Inilah hero malaya mama
Walopon tak sekacak "Hero Malaya",tapi dia tetap hero paling kacak dimata mama selepas papa dia.hikhik
Tengoklah gambar anak bujang mama yang kena neb ni..
Sian kat dia kan..kecik-kecik lagi dah kena neb..
Sebenarnya memang tak sampai hati nak neb dia,tapi memikirkan kahak yg banyak papa suruh gak Dr Koshy Thomas gas Zharif.
Ye lah,tidur dia tak lena gara-gara banyak kahak kt paru-paru dia.nafas berbunyi tiap kali dia tidur,hidung pulak tersumbat.kesian...
Mama memang tak sampai hati nak neb dia,tp sampai hati pulak snap gambar.hehe

Sian tau dak kecik ni,menangis meronta-ronta mintak dilepaskan.
Jenuhlah nak pegang kaki tangan dia,mana nak letak aero-chamber tu lagi.

Kejadian berlaku last week,20/07/2011.inilah kali pertama dak Zharif kena neb.cian hero mama ni..
Dua-dua anak mama merasa kena neb time umur 6bln.kakak Zahra dulu pun sama...

Seminggu sebelum tu memang dah bawak anak bujang ni gi klinik,tapi masih lagi batuk dan selsema.bile time batuk tu,ada bunyi kahak.tu yang papa bawak gi klinik Anita plak,mintak Dr cairkan kahak.

Hari ni,hero mama tu masih gak batuk tapi dah berkurang lah,Alhamdulillah..

Mintak doakan anak bujang mama terus sihat :)

P/s:malam tadi,hero mama tu wat mama n papa panik.menangis non stop macam apa.mama dah pikir yg bukan-bukan sbb zharif nangis,pastu terlelap, pastu bangun sambung nangis.sampai kul 11mlm. Jenuh bubuh minyak yuyi kt perut,tukar diaper,tapi masih gak menangis.pastu,mak mama cakap mebi dia lapar.so,papa bancuhlah nestum 2sudu.mama pun suaplah.elok jek abes nestum,Zharif senyum dan terus terlelap.MasyaAllah,lapar rupanya hero kecik mama tu.hehehe.saspen sungguh!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

5 comments:

My Aisy said...

mmg risau kan klu camtu...ari tu sy pun mengalami camtu gak...risau bebenor...tak teringat nak tukar diaper...coz baru jek tukar...skali tengok dia poo poo lah...hehehe...kelam kabut sampai lupa nak tengok diaper dia...

norly a.k.a mamaDZ said...

My Aisy: hehehe..tu la, sbb dia xpandai ckp lg kan..mak bapak yg gelabah...

Zura said...

nk lak papa tu g dr koshy..rs cam noly pnh gtau papa xmau g klinik non muslim...ker klinik lain xder pkdmtn neb nih.. ;) smg hero papa n mama cht cpt ye..

norly a.k.a mamaDZ said...

Zura: kalo ikutkan mmg dia xnak gi sana, tapi dah bwk zharif gi klinik muslim 2kali, tp masih gak batuk n selsema, so ikhtiar lah klinik lain pulak.lgpun, mak norly yg suh bw kesana, Dr keluarga turun-temurun kan...hubby terpaksa akur jek la..usaha kan...

norly a.k.a mamaDZ said...

Zura: kalo ikutkan mmg dia xnak gi sana, tapi dah bwk zharif gi klinik muslim 2kali, tp masih gak batuk n selsema, so ikhtiar lah klinik lain pulak.lgpun, mak norly yg suh bw kesana, Dr keluarga turun-temurun kan...hubby terpaksa akur jek la..usaha kan...

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!