Monday, 8 November 2010

Oreo Mini Cheesecake ala sweetmama

Jumaat time Deepavali tu.kan mama ada ckp kat entry INI nak wat oreo mini ciskek kan.tu pon kalo rajin kan.
so, mama wat gak la Jumaat tu.
papa kan takde, dari tak buat apa-apa aktiviti yg berfaedah.mama buatlah ciskek ni.
resepi ambil diSINI, "sorry kak seri...norly cilok resepi akak..."
rupa ciskek mama, tak seAYU ciskek kak seri, sebab tu mama bubuh ala sweetmama.kirenya, ala mama lah tu.
rasanya dah ikut sebijik-bijik instruction kak seri, tapi still tak menjadi gak.
walopon rupanya tak berapa nak cantik berseri, tapi rasanya memang sedap.
lepas ni, nak buat lagi sekali.prektis mek pefek kan..hehe


inilah rupa ciskek sebelum dihiasi biskut oreo...


bubuh oreo kasi cun sikit :)


dah setel bab bakar.
skang masa tuk sejukkan dlm fridge.


sebenarnya, dlm resepi kak seri adunan tu tuk 12bijik je.
tp mama buat dpt 17bjik sbb papercup mama saiz dia kontot jek.hikhik
agaknya, sebab tu lah tak menjadi kan??pepandai alter ikut suka-suki mama.egege



love: mamazahra ^__^

2 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

suke tgk org pdai bakar2 kek nih..teringin gak nk wat aktiviti cenggini tp malang umah tkde oven lagi..nk beli lom dpt kelulusan menteri kewangan..mesti die takut bini die nye semangat hangat2 tahi ayam jek..ehehehhee

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

lily: norly ni xpandai, tp suka buat-buat pandai.buatnya byk kali, jd nye xpernah.manjang lah xsenonoh jek rupa kuih norly.hehehe

oleh kerana norly mmg suka baking, norly guna duit sendiri tuk beli oven.malas nk harap hubby, kang kalo xusik oven tu, menceceh jek dia.hehe

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!