Tuesday, 28 September 2010

Pedih Ulu Hati

mama bukan nak promote ubat or apa.
tapi, mama nak bagitahu yang mama memang tengah pedih ulu hati.bukan sakit hati tau.tu lain.
ni pedih sampai menyucuk-nyucuk.bukan takat ulu hati jek, siap pedih perut sekali.full pakej.
aduhai.
baru niat hati nak puasa, nampak gayanya cam punah lah harapan.harapan hanya tinggal harapan jek la.
ekceli, mama bangun sahur pagi tadi.memang dah berniat nak mula puasa.
semangat gila bangun sahur, minum susu anlene concentrate 1kotak kecik, biskut oat krunch dark choc 1paket dan hirup chicken mushroom soup malam tadi punya balance.
pastu makan obimin dan minum air kosong.setel! terus masuk tidur.
elok jek baru baring 10minit, mata baru terkebil-kebl nak lelap. perut dah bergelodak. berlari masuk toilet.
pastu, boleh pulak sambung tidur. ye lah, hujan renyai-renyai kan. syok lah sambung tidur kan..
bangun masa nak solat subuh, pastu elok jek pas solat.perut meragam lagi.berlari lagi gi toilet.aduh, time ni badan dah start lembik.
masa otw hantar papa gi opis, ye lah hujan kan boleh tahan lebat. so, kesian kat papa nak bawak motor.hantarlah. dalam kereta dah cakap ngan papa yang perut dah pedih semacam.papa tak bagi puasa kalo sakit lagi. tapi, mama tahankan lagi.
skang ni, start pulak mual-mual.terasa-rasa muntah tu kat tekak.pastu pedih pulak ulu hati ni. aduhai, cabaran betul lah.
kalo ikutkan hati, nak continue puasa jek.sayang wohh...tapi, makin menjadi-jadi pulak pedihnya ni...
hope masih mampu bertahan....hope bb dlm tummy behave jek, so bolehlah mama tahan sakit ni...huuu
doakan mama ye!!!



love: mamazahra ^__^

4 comments:

Zaidah said...

mamam tak yahlah pose...klu memudaratkan diri.....tak elok....mesti ade salah makan kot....

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

kak zaidah, syg lah...selagi bleh bertahan, cuba tuk bertahan :)

armouris said...

info tentang pedih ulu hati di SIHAT SELALU - Pedih Ulu Hati Ketika Hamil

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

armouris: TQ 4 da info :))

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!