Tuesday, 13 July 2010

Buat Pertama Kali...

....mama nak memperkenalkan adik kepada cik Zahra....
ni 1st time mma scan setelah 11weeks peknen.
eksited wohh!!
baby masih kecik cinonet.
but, mama happy sgt dpt tahu baby OK.
kedudukan baby pun OK.
so, takde lah asek susah hati jek.hehe

semalam lepas urut, Wak Salmah kan cakap yg peranakan mama turun sikit.
tu yg sakit kt bawah perut tu.

so, bile mama gi klinik Dr Shima petang semalam.
mama bagitau yg ari-ari mama sakit.
dan mama bagitau gak yg mama aseklah buang air besar sampai 6kali sehari. sampai tak bermaya.
asal mama makan jek, pasti membuang.rasa cam tak berbaloi pulak makan.hikhik
badan jadik lemah sgt2.
so, papa mintak Dr Shima scan baby.takut betul ke peranakan mama jatuh sikit.
dan...setelah scan, Dr Shima bagitau punca mama sakit bawah perut sbb mama terlalu kerap membuang.
tu yg jadi sakit tu.
dan keadaan dan kedudukan baby OK.
anggota badan baby dah ada.bleh nampak kepala, telinga, mata, mulut, tangan dan kaki.
tp, masih belum jelas.
yang penting baby OK. tu dah cukup buat mama & papa senang hati.

tapi, Dr tak boleh bagi ubat tuk cherry-berry.Dr bagi hexbio jek tuk cuci perut. dan bagi vitamin B tuk tambah selera makan mama.
jangan nanti, badan makin naik mendadak sudahlah...hehe
tak sanggup nak tengok badan berkembang dgn pesatnya.


love: mamazahra ^__^

2 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

waaa..bestnyer dh scan bby..hehehe..so dh decide ke nak buat kad n folo up kat mane pas nih..apepon, harap both bby n mama sihat k..=)

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

@lily azliyana @ mama zara

tu ar, eksited sungguh.hehe
decided tuk check follw up kat both gomen n private.
dan akn start check up by next week...12weeks

TQ lily 4 ur pray :)

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!