Wednesday, 28 April 2010

Ya Allah, Kasihanilah dia sepertimana dia mengasihaniku semenjak aku kecil

"Ya Allah, ringankanlah beban kesakitannya...
Kuatkanlah semangatnya dan juga semangatku..
Dia terlalu lemah tuk menghadapi semua ini..
Kau kuatkanlah dia agar dia cekal hadapi ujian-Mu ini..
Doaku...agar dia terus sihat dan terus bersama kami...
Amin..Ya Rabbal Alamin"


ujian melanda kami sekeluarga lagi.
kali ni, mak mama yang diuji.
mulanya cuma demam biasa dan sakit2 badan..plus asthma yang teruk.
dan semalam mak terpaksa ditahan di wad HTAR setelah beberapa klinik takleh terima.
setakat ini, Doktor cuma bagitahu yang mak mama, terlalu banyak kahak tersekat di paru2nya sbb tu mak takleh bernafas dgn betul.
oleh kerana kahak tu takleh nak keluar sendiri, makanya perlu disedut.
ni kali ke-2 mak hadapi penyakit yg sama.
Sekali waktu mak nak ke tanah suci, 10 tahun lepas.
harap mak kuat hadapi ujian Allah kali ini.
harap, dalam usia 68tahun ni, mak mampu tuk hadapinya.

Semalam, Ateh temankan mak.malam tadi, Andak.
Pagi ni, mama nak gi spital tgk mak.
harap mak dah OK.
bukan mama takmo jaga mak kt spital, tp mama ni ada sejenis penyakit "alah pd darah".
kalo nampak darah jek, bleh pitam.
ikutkan hati, mmg nak jaga mak kat spital.
dapat jaga mak sekejap pun jadilah...

harap, korang dapat doakan mak mama ye.
biarlah mak sihat seperti biasa.
boleh borak & gelak dengan kami lagi...

love: mamazahra

3 comments:

NONIE ABDUL AZIZ said...

akak doakan semoga mak Norly kembali pulih...Take care ye dear!!

NONIE ABDUL AZIZ said...

akak doakan semoga mak Norly kembali pulih...Take care ye dear!!

Norly Saliana a.k.a Mamazahra said...

k.nonie: TQ kak...doa akak hanya ALlah dpt membalasnya!!!

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!