Friday, 6 November 2009

Upin Ipin Vanilla Cupcakes


6 Nov 2009 adalah hari jadi yg ke-3 tahun anak sedara mama,Shafie Harith Fitri B. Muhamad Nawi.
dia neh anak kepada kakak mama, Andak.
mama mmg dah janji ngan fitri yg mama akan buat kapkek upin ipin tuk besday dia.
tapi mama agak terkilan sbb x dpt cari image upin dan ipin, yg ada cuba geng upin ipin, siap ngan nenek dia sekali.


boleh la kan???
maka, pas maghrib td mama da start buat kapkek vanilla.
mama tak buat banyak pun.
dapat gak la 21biji.


edible image tu mama beli 15 keping jek...
selebihnya, cupcakes kosong jek..togel.tuk zahra bekfes sok pagi.hikhik
cukup la kot tuk budak-budak.
lepas bakar, mama stop kejap.
layan Nur Kasih.






abes Nur Kasih jek, terus bancuh buttercream n tepek edible image tuh.
image upin-ipin tuh mama beli kt bakery shop.
agak mahal la.
tp, tak pe lah.
bukan selalu pun mama buat.
so, tuk bagi anak-anak sedara hepi, ape salahnye kan???


inilah hasilnya....percubaan pertama :)






comot-momot kan???hikhik *malu*











love: mamazahra =)

4 comments:

|| NaFiRaa || said...

cantik~ pandai nye buat kek sendirik.. kalo saya beli jek laaa.. tangan x berseni.. ahakss..alasan~

~mamazahra~ said...

nafiraa: buat tuk suka2 jek...kalo nak yg sedap n cantekk, norly pon order saje.hehe

watie said...

salam..

waa besday saya pun 6/11 kena wat kek kat saya nie hahaha

pandai wat kek

re = ye ke nampak kami kat JJ.. nape x tegur.. sori laa kalau saya x pasan saya nie alrabun.. dah rabun x pakai plak spek.. kalau nengok org senyum sure x tau muka org tue tengah senyum ke hape hahaha.. len kali saya pusing kiri kanan kalau pi JJ lagi hihihi

~mamazahra~ said...

watie: ye ke? hepi belated besday..xde pandai mana pun, buat tuk suka2 jek...

ekceli takut salah org, tp bile tgk gamba kt JJ tu, baru lah kompem mmg cik mya & co.
okeh, next time, norly tegur la..hehe

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!