Monday, 9 November 2009

Newlook

mama rasa cam nak potong rambut lah.
rambut mama ni dah cam pompuan meroyan jek.

tak terurus.

rambut panjang tapi tak bermaya.
rambut pun dah jarang bersikat.

sepanjang hari pakai tudung.
bila masa nak jaga rambut.


kalo dulu, time zaman jahiliah.
masa mama muda remaja.[skang pun still muda lagik]
rambut mama cantik bersinar jek.

[inilah buktinya..gambar di ambil beberapa bulan sebelom bergelar isteri]
skang neh, rambut dah cam mop pon ada.hikhik
tapi, setakat neh papa tak komplen lah.
cuma mama ada kesedaran sikit.
sebelom papa cakap mama cam pompuan meroyan, baik mama buat sesuatu.

tapi, mama tak tahu nak buat fesyen apa.
sebabnya, mama pakai tudung..
so, rambut tuh hanya papa & zahra jek yg tgk pun.hehe

kalo kakak2 dtg pun, tetap bertudung..sbb ada abg ipar..
mama nak buat rambut bkn tuk tunjuk2.
at least biarlah nampak cantek di mata papa.*cantekk ke???*


apa fesyen terbaru eyh???
gotic tu mama tak berkenan langsung.
cam tak senonoh jek tengok...

mama rasa, samada mama potong sikit jek

atau potong banyak


kalo potong sikit jek...

mama plan nak potong cam Stacy AF6 tuh..

bubuh poney sikit..pastu layer kan jek rambut tuh


kalo mama potong camneh,OK tak???


kalo mama nak potong banyak, mama tatau sesuai ke tak dgn muka bersegi mama neh...


korang rasa sesuai tak mama potong cenggini?


[tapi, jgn harap lah rambut mama yg lurus neh leh jadik curl cam rambut amy neh...huhu]


kalo potong cam awek bawah ni OK tak agak2nya??

cun gak kan???


kalo potong cam awek Nabil ni ok tak???

tapi, cam pendek sgt lah...


kalo cam neh ok tak???


kalo cenggini x pendek sgt ke??

tapi, mama cam suka la ngan rambut neh..

ok ke ngan muka mama yg lebor neh??




kowang tolong bagi cadangan yg bernas ye!!!

nanti, kalo Ok sabtu neh nak gi salon, nak potong ah...

plzzz!!!!



love: mamazahra =)

5 comments:

zh-ena said...

wat rambut mcm rihanna..mcm cantik jea

NONIE AZIZ said...

kak nonie minat ngan rambut awek nabil tu...tak pun gambo yang last sekali tu...comei dehhh tak pun gambo yang bawah amu mastura tu!!!

lily azliyana @ mama zara said...

hee..cntik gmbar norly before kahwin tu..=p

nk tau ok ke tak, kena try jugakla potong rmbut pendek. tgk hubby kate ape. klu die kate tk ok, terpaksela tgu rmbut tu pjg semula..hehehe..

~mamazahra~ said...

ena:mmg rambut rihannah tu cantekk.masalahnya takot x sesuai ngan kelebaran wajahku..hukhuk

k.nonie:muka awek nabil tu cun, muka noly neh lebor semacam...sesuaii ke??? *jap2 nak bayangkan..huhu*

lily: kalo part tu mmg takut..noly nye rambut jenis lmbt pjg..huhu..kang kalo x lawo, jenuh nak nunggu...

~mamazahra~ said...

hubby dah pilih rambut yg bawah amy mastura tuh...
nampaknye, kena potong camtuh la dis wiken.
sudah rimas ngan rambut cam pompuan meroyan neh.huhuhu

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!