Tuesday, 3 November 2009

tunjuk perasaan

mama bukan nak cerita pasal tunjuk perasaan org indon pd rakyat mesia.
tapi nak cerita pasal anak dara mama yg suka no tunjuk perasaan.
sejak 2 menjak, 3 menjak neh.
makin usia meningkat.
lemak dia pun makin meningkat.
tak pasal2 , hangin mama dia pon meningkat-ningkat.
budak tecik tu, suka benor tunjuk perasaan.
berguling-guling kat lantai.
nangis jerit-jerit cam histeria.
nangis sampai sedu-sedu.
hangin satu badan mama ngan papa dia.
silap hari bulan, memang kena lah ngan mama dia yg naik hantu ni.
semakin zahra besar, semakin kurang pulak tahap kesabaran mama dia neh.
mama takot lak, tetiba kang naik tangan samapai mudaratkan budak tecik tuh.
ye lah, dia bukan paham bahasa pun.
bape juta kali la cakap kt dia.
dia tetap akan ulang.
hadoii!!!
hangin jek.
lately zahra mmg salu sgt kena piat telinga.
kalo dah kena piat telinga ngan papa dia.
kompomlah akan nangis cam histeria.
berguling-guling.
air mata toksah cakaplah.
bergelen-gelen.
habis banjir karpet.
mama tatau apa puncanya.
kadang2 pasal mende kecik jek.
zahra akan tunjuk perasaan.
contohnya, dia tgh baring tgk TV sambil minum susu.kendian susunya meleleh keluar dr mulut smp ke lantai.
so, mama or papa dia ni akan betulkan botol susu tuh.
then, dia nangis tunjuk perasaan.
campak botol susu sekuat ati.
nangis guling-guling.
so, mama ngan papa akan naik hangin la kan.
botol susu tu bukan murah.mahal beb, Avent tuh.
susu tu pun bukan murah, Bebelac 800gm RM35++ tau
ingat papa dia tu tukang cap duit.
beli susu pakai air liur.hikhik.
naik hangin la papa dia tuh.
dah kena jentik telinga.
sudahnya, nangis cam nak pengsan.
suara smp hilang.
puas mama pujuk.
nenek pun cuba nasib nak pujuk.
tp, langsung tak makan pujuk.
tatau la, nak kata PMS.budak tecik tuh lom peot lagi.
tp kan, ada hari-hari tertentu, dia akan hangin satu badan.
moody tak pasal-pasal.
tatau la nak buat hape.
tension kadang-kadang tau.
p/s: ke si zahra ni nak uji tahap kesabaran mama dan papa dia???? Renung-renungkan dan selamat beramal.


love: mamazahra =)

4 comments:

shila ariff said...

heee...makin menbesar, makin banyak karenahnya...sabar le bebanyak ye...lum tambah seorg lagi tuh...nnti lagi pening kepala...DugaaaN ibu n ayah....

|| NaFiRaa || said...

adesss laaa... leh demam mama n papa camnih..
anis pon slalu gak tunjuk perasaan.. kadang2 kena cubit gak.. sbb geram bila dia wat perangai...sabar~

lily azliyana @ mama zara said...

Huu..mcm tula perangai Zara smpai kite tulis dlm blog aritu. tkde angin takde ape, mengaruk tak hengat dunia. nangis smpai tertidur2. skang ni mood die dh kembali ok. hopefully berterusan okla..ms layan ragam die aritu, mmg naik gakla cubitan mama die kat peha tuh..hihi..

~mamazahra~ said...

shila: tu yg pikir 500x nak tambah sorang lg.hehehe

nafira: leh demam,beb...cubitan manja tu mmg akan bg gak kt zahra kalo tahap kesabaran mama papa dia tercabar.huhu

lily: tp, pas cubit tu rasa cam kesian pulak..huhuhu

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!