Tuesday, 17 November 2009

Lari

The Fabulous Cats - Lari
Verse
Lari lari lari aku lari
Lari lari lari dari mimpi
Lari lari aku lari dari sepi
Lari lari terus dari diri ini
Biar ku sendiri
Biar ku sendiri
Menganggung sepi menghilangkan diri
Menenangkan hati meneruskan mimpi
Menebus kembali
Maruah diri
Dia buluh yang tak dilentur
Penagih kasih sayang harapan si penghulur
Didikan tiada dari orang tuanya
Rangkaian kaca
Yahudi menemani jalan hidup(Jalan hidup)
Dia dah kenal cinta
Dia mula dah suka
Sudah berteman-teman
Sudah berpegangan tangan
Cuba ringan ringan
Dah sampai nak ke lengan
Suka sama suka hina dosalah santapan
Dinoda goda tiba-tiba duka
Dah diduga dah berbadan dua
Mana angkara hilang entah kemana
Terpinga-pinga bencana menimpa
Tersorong sorang orang tua meradang
Tangan melayang menayang tak henti memanjang
Tiada memandang tiada bahu di sandang
Terkapai duyung meraba capai bayang dayung
Chorus
Salah siapa salahkah kita
Salahkah aku atau kamu
Siapa ditanggung
Siapa mengendung
Siapa menanggung yang dikendung
Ulang Verse
Sayang sayang kan dah jadi nangka
Taburan kertas kemewahan menelan si manja
Pinta papa saja papa hidangkan ya
Destinasi mana mama turutkan juga
Didikan cukup disediakan dengan sempurna
Cuma papa mama lupa nak ada bersama
Anakanda merana ketagih belaian jiwa
Mengemis kasih saying bibik teman saudara
Tak cukup rasa memang tak serupa
Berkenalan pula dengan kokaina
Khayal-khayalnya kebas sentiasa
Diampunya itu lah cintanyaJ
amah jamuan santapan harian
Gigilan badan bagaikan taufan
Terlantar telanjang di kamarnya samar
Terpejam dia pejam tercerai dari badan
Ulang Chorus
Ulang Verse
Aku lari
Aku terus lari
Terus berlari
Berlari
Berbagai cara untuk meneruskan
Perjalan yang tiada akhir
Aku sendiri mencari jalan pasti
Biarpun ku pun berlari pastikan ku temui
Berbagai cara untuk meneruskan
Dosa dosa yang tiada henti
Aku sendiri meraba cari erti
Pastikan ku temui
Pastikan ku temui
Ulang Verse 2X
Aku lari
Aku lari
Terus berlari
Terus berlari


[Lagu Background neh xde kena mengena ngan ape yg mama nak cerita :P]

Pernah tak kowang rasa cam nak lari dari ape yang kowang tgh buat???

maksud mama, kowang tgh buat keje, tetiba kowang rasa cam ko nak larik dari buat keje tuh???

mama tetiba rasa camtuh la pulak.

rasa cam nak lari.

lari balik uamah.

nak peluk zahra.

rasa cam taknak keje lagi dah.

nak dok umah jaga rumahtangga, jaga Zahra.

tapi, bile pikir balik.

boleh ke mama tinggalkan minat mama???

boleh ke mama tinggalkan bidang yg selama neh mama impikan.

bukanlah mama tak impikan tuk dok umah jaga anak-anak.

tapi, penat jek mama belajar sampai dpt segulung ijazah.

pastu dok umah. [cam poyo jek ayat neh]

sangat respek pada ibu-ibu yg sanggup tinggalkan kerjaya demi rumahtangga.
tapi, kan..tetiba rasa cam nak buat benda tuh.

nak balik umah, jaga zahra, layan zahra main.

zahra!!!mama windu kamu!!!

love: mamazahra =)

3 comments:

shila ariff said...

lari?? setiap ibu bekerja mesti akan ada perasaan mcm tu...sabar je le...kita bekerja pun leh membantu suami cari pendapatan lebih kan??...

ibu_umairah said...

..lagu baru ke?tak penah dengar pun,mcm feel je bunyi nyer itu

~mamazahra~ said...

shila:ye ke???rasa cam dok umah ajga anak lg best kan???tp, perasaan neh sekali-sekala jek dtg.kalo time dtg tuh, meroyan.lgsg xleh nk wat keje :P

ibu_umairah: baru gak la..fabulous cat.i like!!

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!