Saturday, 17 October 2009

~ Laporan Berita ~

ini bukan laporan berita terkini ye.
bukan gak laporan sukan Man U vs Bolton.
kalo nak tahu keputusan, sila tgk seniri kt channel 812.
mama nak wat n3 laporan 'openhouse berantai kami.
#1 Rumah Terbuka Farhana & Rusli di Sri Pristana
makanan memang superb.
macam-macam ada.
Laksam, nasi himpit dan ayam merah, bubur pulut hitam, mini pizza, kuih kelantan yg sedap tapi mama taktau nama, roti jala ngan serawa, dadih & aneka kuih-muih yg mama tak sempat nak rasa semua sebab dah senak pewot.
tenkiu Ana & Rusli :)
#2 Rumah Terbuka Hanim,Azam & Awal
Sowi anem, kami jadi tetamu terawal dan datang sebelum waktunya.
oleh kerana kami dah kat umah ana, so teruslah serbu umah anem walopon lom lagi kul 2.
takkan nak patah balik klang dulu or singgah kt The Store ronda-ronda.hikhik
tapi, makanan yg anem dan azam masak mmg mabeles.
tabik kat anem ngan azam, masak berdua jek segala menu tuh.
nasi dagang ikan tongkol yg sedap, kek coklat, laksa yg kami x dapat nak rasa sebab pewot tangki dah penuh.
tapi, mama tahu, anem masak laksa memang sedap sbb nasi dagang anem setaraf nasi dagang makcik kelate depan umah amm.hikhik
pape pon, sowi and tenkiu to Hanim dan Azam sbb sudi jemput kami.
# Rumah Terbuka Odie
kami singgah solat zohor di Petronas Puncak Alam sbb dah kul 3.15pm.
kami gerak dari umah anem kul 2 lebih.
Sg Buloh ujan pulak tu.
mama dan zahra sempat membuta.
papa sowang-sowang berjaga.
kami sampai umah Odie kul 4 lebih.
masa sampai tuh pewot dah kosong balik.
tapi, tetamu ramai sgt.
so, papa sorang jek makan.
bergilir ngan mama sbb Zahra dah start wat hal.
mebi sebab letih ber'openhouse'.
lagipun budak tecik tu tido on da way dr Sg Buloh.
tu yang mengaruk kt umah Odie.
Macam-macam odie masak.
Spagetti black pepper chicken, nasi himpit dan ayam sambal n rendang, bread pudding, bihun singapore & kuih raya.
semua makanan memang mabeles.
Zahra yang tengah mengaruk pon leh stop bile mama suap spagetty yg sedap tuh.
lepak jap jek kt umah Odie.
kami terus gerak balik umah.
sebab berhasrat tuk singgah di 99 speedmart tuk beli bahan2 tuk buat dadih.
sekian sahaja, laporan tuk hari ini.
tuk berita selanjutnya, sila tunggu n3 akan datang.hikhik
p/s:maaf, n3 agak hambar sebab stori pjg berjela tanpa sekeping pon gambar.Kan mama dah habaq kt hang pa yg mama dah xde henpon berkamera.papa dah tarik balik henpon gara-gara mama yang tak reti sayang harta benda.hukhuk
love: mamazahra =)

2 comments:

NONIE AZIZ said...

lor sian nya...cuba guna ayat ni untuk En. Papa...U sayang i ke u sayang henpon bercamera? harus lepas tu dia terkedu esoknya mesti dia belikan henpon bercamera itew Norly hahahah...kalau tak bleh pakai jugak tektik ni nnt akak pikirkan cara lain plak :p

~mamazahra~ said...

k.nonie:dah buat taktik neh.x jln pon.dia ckp, 2 2 dia syg.huhuhu

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!