Monday, 27 April 2009

~ Zahra diserang ruam ~




Zahra kena ruam merah & berair kat celah jari kaki & tangan, belakang telinga, pergelangan tangan, belakang lutut & paling kronik kat celah muntot...
cian sgt...
menangis jek tiap kali e'ek or pee pee...
tak sanggup mama tengok...
ekceli Zahra start kena ruam khamis lepas...
tapi, tak berapa seriyes...
Jumaat tu, ibu sms-ed lagik gtau yang ruam tu makin teruk...
zahra nangis sbb gatal + tak selesa...
tapi, ibu bgtau da sapu ubat gatal yang fitri punye...
okeh la..
balik keje petang tu, mama tgk yg celah muntot makin merah plus berair...
cian manja buchuk mama neh...



tapi, mama busy wat gubahan mas kahwin Angah Rini, so mama just sapu krim gatal fitri jek... [ em sowi, sayang eyh.. mama bukan sengaja~]
Alhamdulillah, da kering skit.. takde lah melepuh sgt...
time kat umah mak lang zahra tuh, sume dok tegur ruam Zahra tuh... [ ber++ riso ah mama.. ada yg cakap cam penyakit kaki, tangan & mulut dan ada gak yang cakap cam kudis buta]
pagi sabtu tuh, kul seploh.. mama dan papa bergegas ke "Klinik Keluarga Nora" kat Berjaya Park..
Alhamdulillah, Dr MOhamed tu gtau... itu hanya ruam biasa sbb Zahra tak demam pon...
Dr Mohamed cakap, kalo penyakit kaki, tangan & mulut tuh demam + ruam kt mulut, kaki & tangan...
Lega hati mama dan papa...
pas letak krim yg Dr Mohamed bekalkan + makan ubat tahan gatal...
ruam tuh makin kering...
dan mlm semalam... kesan ruam tuh makin hilang...

inilah hasil Krim dari Klinik Keluarga Nora ituh.. amat berkesan...


4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

wah..nasib baik Zahra pon tak ape2 kan. tulaa..aritu ms zara kena ruam pon risau gile tu sakit HFMD. hopefully anak kite sntiasa sihat kan..

~mamazahra~ said...

lily: tu la.. hope our Zahra akan sehat sentiasa..amin~

Putra Mama said...

lain kali cepat2 gi klinik yer mama, takut melarat.. cian zahra..

~mamazahra~ said...

putramama: baik lah! sy menurut perintah! sy menyesal lebihkan perkara lain dr si tecik Zahra.. pasneh takmo buat lg..

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!