Thursday, 10 June 2010

Rambutan Muda

aduh.
ngengada tul lah tekak mama ni.
tetiba terasa nak makan buah rambutan muda pulak.
tapi, mama nak buah rambutan kampung. yang masih hijau kekuningan tuh.
takmo yg dah merah tu.
nak yg camni...

sedapnya!!!
mesti rasanya, manis+masam + kelat.sedapnya.

mana nak carik neh???
umah korang ada pokok rambutan tak?
skang ni musim rambutan tak?
bila ek musim rambutan?
tekak mama dah terasa nak makan ni...

mama rasa ni bukan baby yg nak makan, tapi tekak mama yg mengada terlebih.huhuhu


love: mamazahra ^__^

4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

hehe..leh plak nak rambutan muda yek..kite dgr pon rase terliur tp bukan sebab mengidam, cume terasa2 betapa masamnye buah rambutan tu nanti..=p. semoga jumpalah ape yg dihajati ek..rase skang mmg tgh musim sbb aritu kazen ade belikan buah rmbutan kat hentian pagoh..=)

Ya ALya said...

meh datang tempat lya...umah mentua ada pokok rambutan,tapi still hijau lagi......

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

@lily azliyana @ mama zara

kalo rambutan yg dah masak tu, mmg ada jual.tp, norly nak yg separuh masak.hukhuk
mana nak carik ye...

Norly Saliana a.k.a Sweetmama said...

@Ya ALya

betul ke lya?nnt kalo dah masak sikit, kekuningan camtuh bagitau ek...
[eeee...xmalu tul norly neh.ntah2 lya ajak-ajak ayam jek.ngeh3]

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!