Friday, 2 October 2009

~ Tanpa ~

hai,kowang.

sowilah lately topik mama, asek cerita sedih pilu jek.

bukan pe, mama nk kowang kongsi perasaan tu ngn mama.

rasa berat jek tanggung semuanya seniri.

bukan pe, bile kite kongsi dgn org lain, beban tu makin kurang???bukan ke???

tak kesahlah.

kowang penah x bayangkan satu hari kowang akan terpisah dgn org yg korang sayang??

tak kesah la, bapak ke mak ke abg atau adik ke, kakak ke kawan ke suami ke anak ke atau bofren/gefren ke tunang ke???

penah???

mama ada terbaca belog kawan mama, dia gatu yg kawan dia ada yg kehilangan anak, dan ade gak yg hilang suami.

bukanlah maknanya, hilang kt pasaraya ke atau kt mane-mane.

mungkin hilang kerana perpisahan ke atau mungkin kerana ajal dah sampai.

bile baca tuh,cam insaflah.

cuba muhasabah diri.

cuba gak la bayangkan kalo benda tuh jadi lak kt batang idung seniri.

camne lah agaknye tindakan yg mama amik agaknye.

so, bile tgh layan perasaan tuh, mulalah mama akn dengar lagu-lagu jiwang.hikhik

so, antara lagu feberet mama kalo tgh bersedih hati.

lagu dari 6ixth Sense.

gile suka ngan lagu-lagu derang.

paling mama suka, Tanpa.

"Resah yang ku

Ubah dalam kata

Melukiskan kesunyian

Tanpa engkau aku tak mengerti
Meski


Pagi itu menatapi

Akan sunyi tanpamu

Menemani aku sepi


Tanpa..

Cintamu aku resah

Tanpa..

Kasihmu aku hampa

Tanpa..

Dirimu aku mati

hohoo…


Kini benar-benarku rasakan

Dalam benuk hatiku tanpamu

Ku tak mengerti

Takut

Takut jauh dari dirimu

Kan kau tinggalkan aku sendiri

Tanpamu ku mati

Hohoo…


Resah yang ku

Ubah dalam kata

Melukiskan kesunyian

Tanpa engkau aku tak mengerti"

tak dapat dibayangkan kalo mama lah yg kehilangan zahra or papa.
masyaAllah, bkn doa.kalo bleh mintak dijauhkn lah kan.
tapi, mama tak dapat bayangkan apa tindakan mama akan setabah org lain.

kalo boleh biarlah selamnya mama dapat hidup dengan org yg mama sayang.
mama jugak harap, kowang pun camtu gak.
akan sentiasa bersama yg tersayang hingga ke akhir hayat.Amin.




love: mamazahra =)

2 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

owh..blog ku kah yg dibaca itu..*wink*

hmm..tp mmg sedih kan norly. kite pon jadi insaf bile dgr berita2 tu sume. br sedar yg betapa untungnya nasib ni sbb anak n suami masih berada di sisi. masa 1st time dgt berita psl kawan yg kehilangan anak tu, tros bergenang air mata. bile tgk Zara lagila syahdu rase hati. alhamdulillah, kite dikurniakan zuriat yg sihat n sempurna..

~mamazahra~ said...

lily:betul tu.kita patut bersyukur dgn apa yg kite ada :)

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!