Tuesday, 6 October 2009

~ Back to normal ~

Alhamdulillah.
semuanya dah kembali seperti biasa.
malah lebih hangat daripada biasa.haha
jangan pikir lain yee!!!
kadang-kadang salah paham or merajuk manja neh ada gak baiknya.
kita leh muhasabah diri kita balik.
dan boleh perbaiki segala kekurangan.
mana yang kurang, di tambah.
mana yang terlebih, kasi kurang sikit.hehe

mama bersyukur sgt, segalanya dah back to normal.
bahagianya rasa :)
baru sedar, mama takleh hidup tanpa papa dan begitu juga sebaliknya.

dan mama sedar, cinta tu kita tak dapat ditimbang dgn penyukat atau tak leh tengok dgn mata kasar.
cuma HATI yg dapat tafsir CINTA dan SAYANG.
cheh!jiwang la pulak.

bile ada masalah, baru mama sedar kita tak leh:
  1. ikut hati, nanti merana diri
  2. letakkn EGO yang utama,nanti nyesal kendian hari
  3. ikut sangat perasaan, nanti meroyan.hikhik.ada ke??
yang penting, kena bijak tangani masalah dan berfikiran POSITIVE.

terima kasih pada kengkawan yang bg nasihat dan panduan.

terima kasih gak pada TEMAN BAIKku sudi mendengar dan menadah telinga, mendengar segala masalah mama.

tenkiu so much.sayang kowang :)

Align Center


love: mamazahra =)

7 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

Alhamdulillah..dh kembali aman bahagia yerk..kite jugak tgh merajuk nih. nk tgk hubby sudi pujuk ke tak..klu tknak pujuk, nasib diela bile balik weekend ni tgk mulut bini muncung sedepa..=p

~mamazahra~ said...

lily:alhamdulillah.berkat doa kwn2 gak.tenkiu ye.
nak ye cik hubby awk pujuk, kalo norly nye muncung pjg sedepa pun lom tentu en.suami nk memujuk.sudahnya seniri mkn hati n beralah jek.huhu

NONIE AZIZ said...

Norly...SETUJUKKK...beralah tak semestinya kalah kannnnnn...

zh-ena said...

bila dah kawen nie semua tu jd rencah asam garam dlm rumah tangga kita
merajuk..bergaduh..sakit hati..happy..semua tu membuatkan rumahtangga kita lebih erat dan bahagia

~mamazahra~ said...

k.nonie: ye, mmg betul.demi keamanan umahtangga, perlulah beralah.dlm umahtangga xde pemenang dan xde pengalah.hikhikhik


zh-ena:mmg betul,sgt setuju.umahtngga neh cam udang sweet sour.ada manis dan ada masam :)

Qistina's Mama n Abah said...

ooo..dah baca post lepas brau tau cite..terlambat nampaknya nak komen pasal tu la..

Tapi sha rasa la keserasian tu boleh dipupuk. Mungkin ia memang chemistry awalnya tapi kita boleh tambah atau kurangkan dia..ikut kita la..

tak byk beza la cinta lepas atau b4 kawen..semuanya bergantung pada pasangan tu sendiri.

dah ok dah tu..baguslah..kdg2 konflik ni bagus gak untuk merapatkan hubungan kan..hehehe...

~mamazahra~ said...

mamatina: tenkiu bg pandangan.betul gak tu, sgt setuju.bile ada konflik camneh br sedar yg kite tak dapat hidup tanpa dia...

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!