Tuesday, 15 September 2009

~ Si comot yang comel ~

n3 neh nak cerita pasal anak dara saya, Nur Dhia Zahra.
22/9 neh genap Zahra 23 bulan.
maknanya, tinggal sebulan lagi Zahra nak masuk 2 tawon.
cam x caya jek.
rasanya baru ramadhan 2 tawon lepas, kendong zahra dlm pewot.hikhik :P

ape senarnye nak citer neh?
okeh, ekceli nak cerita pasal Zahra yg makin banyak peel lately.
bulan2 puasa neh, pepagi morning zahra dah tagih susu dia.
ingatkan nak la ajar dia puasa kan.
gigih walopon zahra baru 2 tawon.
konon2nya nak ajar dia puasa dari awal, so hanya nak bagi susu pas kul 10 pagi.
tapi, bangun jek tido, terus amik botol bg kt papa dia, suh buat.
sabo jek la.

banyak dugaan melayan zahra wiken kat umah bulan2 posa.
macam2 dia nak makan time bln pose neh.
saje jek nak menduga iman mama n papa dia.hikhik

ni citer wiken lepas, masa mama bz buat rempeyek.
dia nampak balang cokelat yg mama beli dari en burn.
mama ingat nak mkn raya lah...

bile zahra nampak jek, terus dia merengek nak cokelat tuh.
mama pujuk2 gak suh mkn ptg sikit sbb sian kat abg irfan & abg iqbal.
sbb derang puasa.
zahra bukan pandai nak makan sorok2.
sebab dia dah nanes cam histeria, mama bg sebijik cokelat tuh.
dgn rakusnye dia campak cokelat tuh dlm mulut, dan tadah tgn nak lagi.
pastu sudah nye, lepas sebiji, sebiji lagi dia mintak.
last2 jadik cenggini...



mak aii, comot-momot.
geram jek mama tgk dia.
nak tergelak pon ade.
nak marah pon tak jadik.
sempat along iqbal snap pic neh.hahaha

tapi, dalam hati mama ckp,"comel jek zahra comot cengini.hikhik"



love: mamazahra =)

2 comments:

zh-ena said...

klu ank kita tetap kata comel..kan kan kan

~mamazahra~ said...

zh-ena: kalo org lain x pjui, mama dia seniri la kena puji..hikhik

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!