Monday, 28 September 2009

~ Cerita Raya 6 : Kenangan Sedih ~

aineh da mule keje.
mama dari semalam rasa takde mood.
bukan sebab terlalu lama cuti sampai dah malas nak keje.
tapi, rasa tak best jek.
semalam kawan2 sekolah dtg umah beraya.
memang seronok sbb dah lama tak jupe.
tp, paham2 jek la.
kalo dah kawan lama, dah tentulah cerita-cerita lama terkeluar balik.
kalo citer yg best tuh, syoklah jugak teringat balik.
tapi, sampai cerita CINTA LAMA pon terkeluar balik, rasa HARU la pulak.
ni yg malas jupe kawan lama neh.
mama bukan cemburu ngan kebahagiaan si dia, langsung tidak.sumpah!
cuma malas dengar dari mulut kawan-kawan tentang kebahagiaan dia.
kalo boleh kisah dia, dah malas nak dengar.
ye lah, mmg sepatutnya mama pun perlu rasa bahagia ngan kebahagiaan dia.
tp, mama tak boleh dengar especially dari mulut kawan-kawan.
ntah, tatau lah nape.
bile kawan-kawan dok cerita pasal dia.panas telinga.
tentang kebahagiaan mama, ade tak derang citer pada dia.
mesti dia ingat mama tak bahagia.
mesti dia ingat, mama derita sbb dia tinggalkan mama.
NO!
tidak sama sekali.
mama cukup bahagia dengan zahra dan en.suami.
walopon mungkin kawan-kawan tak nampak kebahagiaan yg terpamer diwajah kami.
takkan lah semua kebahagiaan tuh nak cerita pada kawan-kawan kan???
rasanya, cukuplah kami bertiga yg merasakannya.


p/s: maaf, edisi luah perasaan lak pepagi raya neh.hikhik

love: mamazahra =)

2 comments:

NONIE AZIZ said...

Norly: sebenarnya pihak sebelah sana pun silap hari bulan cuba mencungkil2 kehidupan Norly sekarang..bahagia ke tidak..itu yang kekadang ada yang rasa tergugat tu!! So dik...yang penting kita tau yang kehidupan kita sememangnya bahagia...so biarla luncai bersama labu-labunya dik...dah ceria2kan hidup mu!!

~mamazahra~ said...

k.nonie:terima kaseh krn memahami diri ini.cewahh.tp, apepun, akn cuba bahagiakn diri seniri n lupakan perkara yg x sepatutnye tu :)

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!