Thursday, 23 April 2009

~ zahra yang "bandel" ~

Assalamualaikum u ols....

tajuk entri tuh mesti u ols tak paham kan...

bandel = kuat+lasak

bandel tuh lam bahasa ibundaku, of coz lah jawa...hehehe =)

mak mama yang salu cakap cenggitu pada zahra..lagik2 kalo zahra jatuh & tak nanes...hikhik =P

apa kena-mengena tajuk tuh ngan stori yang mama nak cerita kat u ols sume neh...

mama nak stori al-kisah yang berlaku semalam mase mama bawak zahra gi amik injection... ye lah,kan... zahra kan da 18 mos u ols.. lupa?? or tatau?? okeh2, ikut suka u ols la...

rabu-22/4/09 belah malam...mama & papa bawak zahra gi KLinik Dr Shima.. tujuannya tuk injeksen muntot zahra la..hehehe =)

ramai patient malam tuh, zahra patient ke-4... okeh la..takde lah tunggu lama sgt...salunya klinik neh meme agak penuh kalo belah mlm...mana ibu mengandungnya, mana bayi nk check up nye..lom yg sakit + demam lagik...huh! layannn jek~

mase assistant doktor panggil jek nama zahra..time tuh Dr Shima masuk dlm amik ubat n jarum tuk cucuk muntott zahra...

zahra tanpa perasaan takOt pon...dok main lam bilik Dr Shima..jap ke farmasi ubat..pehh! mama layankan jek ahh..

salunya, kalo time cucuk papa yang akan pegang zahra... sbb mama neh fobia nampak jarum..pehh! seriau mama~

tp, sbb ini adalah injeksen terakhir zahra...maka, mama beranikan diri...

  • inilah, kasi zahra mase Dr Shima cucuk muntot zahra...


selamba + senyum jek..."bandel" sunggoh anak dara mama neh~

Zahra sikit pon tak nanges... or jerit.. cuma time Dr Shima tarik kuar jarum, baru lah zahra jerit sikit..tu pun sikit jek...

pelik bin ajaib

lepas kuar bilik doktor...

zahra cuba buat huru-hara di klinik

heh! malu mama tau zahra...

u ols layannn~



dia berlari ke sana ke mari pulak ~


pastuh..zahra dtg kat mama pulak~



lepas tuh, gi sudut klinik pulak~

Klinik Dr Shima neh, zahra wat cam Klinik we ols yg punya jek~

anak dara mama neh.. makin besar.. makin bijak...

sampai letih mama melayan zahra tau..

tapi sronot sesangat~

org yang lom jadik mama tak kan rasa apa yang mama rasa...

4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

alamak..ni yg malu nak ngaku keturunan jawa gak ni. sebabnye sy tak tau pon 'bandel' tu ape sebelum ni..hahahahaha..nilaa jawa murtad..=)=)

~mamazahra~ said...

lily: tu ahh pasal!!harap ngaku jawa eyh...

AleyaSofea said...

AbahAleyMenulis:
masa kat UM dulu abah aleya di'nick' kan Bandel.. ingatkan kenapa... tanya tanya
katanya maksud 'ketegar' dalam bahasa jawa.

sekarang ni tahu plak maksud yg lebih tepat
is tahan lasak...
baju bandel tu kira baju tahan lasa lah yek:_)

~mamazahra~ said...

abahAleya: baju "bundle" tu baju yg dibeli scr borong,kan?? bkn lam bahsa jawa..ntah ar, mama pun tak pasti...he3

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!