Sunday, 24 May 2009

~ mama redha dgn takdir-Nya ~

tajuk kali neh... sunggoh mengerikan...
ekceli... itu lah yang mama rasa skang neh....
semenjak 2 menjak neh mama salu rasa tak puas ati ngan keje mama kan...
setelah mama pikir2 kan semula...
mama tak sepatutnya rasa cenggitu...
sebelom mama ceburi bidang auditing neh... [ceh!! ayat skema gitu]
mama dah pun solat hajat & berdoa pd-Nya....
mintak diberi petunjuk apa yang terbaek tuk mama n masa depan kami sekeluarga...
sbb mama yakin Allah tahu apa yg terbaek tuk setiap hamba-Nya...
mama harus redha...
apa yg berlaku skang neh... hanya dugaan tuk mama jadik yg lebih baek...
tul tak? betul...betul.. betul... ekekeke :D
apa yang terjadi skang neh... sama keadaan ngan kisah cinta mama...[ceh! nak interprem gak..tak tahan...]
sebelom mama nikah ngan papa... mama pernah bercinta MONYET... selama hampir 6 tawon...
tapi, hubungan tuh putus.. then, lepas tuh mama jumpa papa ....
memula, mama rasa ragu2.... cam apa yg mama rasa skang neh la....
kalo dulu, mama ragu2.. tul ke papa yg terbaik tuk mama..ahaks~
betul ke keputusan yang mama buat.. padahal mama dah solat hajat n berdoa semoga Allah berikan keputusan yg terbaik...
tapi...
alhamdulillah, akhirnya mama yakin... memang papa yang terbaik tuk mama...
dan tanpa ragu2 mama terima papa n kami kawen n lahirlah zahra, buah cinta kami... ececeh :D
tapi, sekali lagi menda neh jadik kat mama... kali neh bukan kisah cinta, tapi kerjaya mama...
[sure org yg baca n3 mama sebelom neh...gerun ngan dunia auditing...hahaha :)]
ragu2 ..samada betul ke keputusan mama tuk bertukar bidang...
mama patutnya redha... selepas berdoa n berusaha....
sepatutnya mama harus yakin... audit adalah yg terbaik tuk mama buat masa ini...
mama yakin dengan keputusan neh...
cuma mama perlu lebih gigih berusaha...
ntah pape kan...
patutnya, dalam umo mama skang neh... mama patutnya da ada karier yg tetap n mantop... bukan baru nak mulakan karier...ekeke :D
nak buek camno... jodoh mama datang dulu dari karier...
tu sume, da ditetapkan oleh-Nya...
Dia tahu apa yg terbaik tuk mama....
so, skang neh... chaiyokk!!gambattee!!!
demi masa depan mama, papa, zahra n bakal anak2 mama...[ehehe...ni yg paling tak tahan...em sowi, eyh..puan2...lom lagi setakat neh...]
mama akan berusaha keras tuk jadik seorang Internal auditor yg berjaya...
mama perlu buang segala emosi2 yg mengganggu mama selama neh...
tolak tepi semua "anasir2" yg coba merosakkan kerjaya mama...
mama perlu lebih professional... perlu lebih tabah n kuat...
demi hari depan..insyaAllah...

4 comments:

along said...

insyaAllah, bolehnya :)

adda said...

salam mamazahra.. tima kasi beri award tuh, nanti kite tepek yer.. susah ke jd internal auditor? ataupun susah nak berpisah dgn zahra n ur darling hehe.. sabar je laa.. setiap kerjaya ada cabarannya.. boleh tau tak, mamazahra ada sakit apa2 ker?

~mamazahra~ said...

adda:
hehe..award tu pon mamazahra dapat dr mama zara...
saje nk share ngn mommy blogger yg lain...
ekceli internal auditor neh menyeronokkan, dpt belajar macam2...
cuma perlu byk berkorban n perlu terus belajar...
nak berpisah ngan hubby n zahra lah yg paling payah nak buat....
mmg payah nak transform dari accounting to auditing...
tapi, mamazahra akan cuba yg terbaik...
sakit? mmg yer... insyaAllah, tak serius... doakan lah sy sembuh cepat eyh...

adda said...

internal auditor utk satu kompeni je ke? saya internal quality auditor tp kat opis jer utk ISO 9001-2000.. sakit apa norly? semoga cepat sembuh

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!