Wednesday, 20 May 2009

~ hari yang malang dan sedih ~

aineh hari yg paling malang lam idup mama...
dah la mama tak sihat aineh...then,
mama kehilangan "sesuatu" yg amat bermakna dan penting lam idup...
yang buat mama paling terkilan.. "ia"nya, istimewa dari insan yg paling mama cinta...
huwwwaaaaaaa!!!! huwwwaaaaaa!!!
dah puas air mata mengalir...
dah hampir kering air mata neh...
mama pun da buat solat hajat....mintak Allah pulangkan "ia"...
tapi, mama tahu... "ia" takkan kembali lagi...
sedih selepas doktor bagi keputusan pemeriksaan tadi...
hilang serta-merta bila mama tahu "ia" dah tinggalkan mama buat selamanya....
sedih yang amat sgt...
tanpa boleh mama tahan, air mata mengalir lagi...
walaupon mama merayu....
"ia" tetap bukan milik mama lagi...
mungkin... jodoh kami tak panjang....
pagi neh, 2 perkara malang terjadi lam idup mama...
pertama, keputusan pemeriksaan tadi buat idup mama tak keruan....
kata Dr Shima, kalo penyakit ini semakin serius, mungkin mama perlukan pembedahan... mintak dijauhkan...
belum abes mama panjatkan doa pd-Nya... moga penyakit ini tidak serius...
tetiba, mama sekali lagi ada berita sedih... dimana "ia" tinggalkan mama....
Ya Allah, kau tabahkanlah hatiku... kuatkan semangatku.... hadapi dugaanmu ini....Amin~
mama tahu, mmg salah mama... mama tak jaga "ia" dgn baik..
tadi, lepas kuar bilik doktor... mama langsung tak ingat "ia"...sbb mama dok pikir pasal keputusann pemeriksaan tu...
tapi, lepas kuar dari klinik, baru mama sedar kehilangannya...
mama dah ikhtiar.. cari "ia"... tapi, mungkin jodoh tiada...
mama tahu, tak mungkin keduanya mama dapat serentak....
yang penting Ya Allah, kau sembuhkanlah aku dari penyakit ini.... tp, kalau "ia" masih jodohku... kau ketemukan lah kami semula....
"ia" hadiah istimewa dari hubby sempena ulangtahun perkahwinan kami yang kedua tahun lepas.... walopon "ia" tak sehebat mana.. tp, "ia" cukup bermakna padaku....
"ia" adalah Nokia 3120 Classic....selamat tinggal...
huwwwwwaaaaaa!!!!

4 comments:

Putra Mama said...

awk sakit aper??

~mamazahra~ said...

sowi la.. saya lom ready nak bgtau semua... still takleh nak terima...

lily azliyana @ mama zara said...

Huhu..suspen. ingatkan apela 'ia' tu tadi..dah pikir mcm2 kat otak nih..=p

nway mama Zahra, be strong menghadapi sakit tu yek. kamki cume leh doakan mama Zahra dpt smbuh jek.insyaAllah..

~mamazahra~ said...

lily: tenkiu =)doa anda sume tak dpt nak balas... hanya Allah yg dpt membalasnya..

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!