Monday, 4 May 2009

~ Cerita Cuti Hari Pekerja ~

Cambiasa ar, kalo dah namanya cuti...

sure ar, mama, papa & Zahra bangun lewatnya...hehehe :P
pas subuh, sure tidur lagi..
mana nak lepaskan peluang keemasan camneh...
bukan salu cuti jatuh pada hari Jumaat ...
nak kuar ke mana-mana pun agak malas sebab papa perlu Solat Jumaat..
maka, bile dah bangun lambat... sure takde bekfesnya...
bile takde bekfes... terpaksa lah papa bawak is3nya yg tersayang & anak dara nya neh kuar bekfes...hehehe..dasar pemalas!kuang3...[bangun tidur terus mentekedarah...buruk pangai tul!]


destinasi kami... Kedai Nasi Lemak Zamri@ Taman Cempaka Sari...
ye puan2, sedap tau nasi lemak kat ctu... sure tak tipunya...
kalo tak, takkan setiap kali ujung minggu papa belanja makan nasi lemak kat ctu...
maaf sbb kamera tidak dibenar...hehehe :D [ padahal.. gerai tuh penuh..mama agak shy-shy cat nak snap gamba...]


setelah pewotku kenyang... apa lagi...ajaklah papa gi window shopping...
bukan gi mana pun...
papa bawak gi econsave jek..belanja barang dapor yang dah kehabisan...
aduii!! pasneh takde lah peluang mama nak "cengkelat" takmo masak...hehe :D
pas soping@ beli barang dapur, terus jek balik sbb papa nak gi solat Jumaat...


pas solat jumaat...


bermulalah trip kami ke kampung baru...

bergaya ngan tasbih nenek~

on the way gi kg baru.. Zahra dok pakai tasbih nenek dia... da pujuk suh bukak pon, dia tetap nak pakai...

tuk apa gi kg baru?
jumpa siapa?
ekceli, papa & mama sedang usha peluang tuk menambah pendapatan... disamping minat yang mendalam dalam dunia perniagaan..cewahh!! cam gempak jek bunyi...
maka, kami ke kampung baru tuk jupe stokis barang yang kami nak jual ituh...secara part time...
alhamdulillah, setelah sesat jalan.. berpatah balik dan kendian, pusing semula... kami sampai gak ke tempat nak di tuju...


bile sampai jek tempat tuh.. pandai lak dia bukak...geram jek mama~

setelah berbincang dan bertungkus-lumus, alhamdulillah..kami berjaya dapatkan stok..
kul 6 baru on da way balik Klang...


singgah jap kat petrol pump sbb papa nk "pee-pee" & Zahra nak "ek'ek"
sementara tunggu papa, dua beranak yang suke interprem tu pun...

muka yang salu interprem....[perasan cun ar tuh!]

trip Klang-Kg Baru-Klang... amat memenatkan...
maka, kami berehat jek malam tuh.. dan acara masak-memasak memang tak berlaku...

maka, malam tuh... papa ajak gi umah mak dia@ mak mertuaku...
rupa-rupanya ada besday party... 3 adik papa (ana, lia& nabil) & sorang adik ipar papa(syiah)....
mana mama nak tahu... papa seniri pun tatau besday sapa...hehehe :D
bukan party besar pun... juz adik-beradik papa yang seblas orang tuh...jiran2& kawan2 ana & lia...
mama ngan zahra, langkah kanan lah...[tatau malu! weks~]
pas makan... papa ajak balik coz zahra da buat pangai...
blek umah terus tdo coz cekom buat hal... lagipun pewot sudah kenyang...
OIAM pun da terlepas... tahu2 tomok da jadik jutawan~
besh ke tomok nyanyi kawan2???

No comments:

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!