Wednesday, 25 March 2009

~ bile Zahra dah 17 mos old ~





22/3/09, dak tecik tuh masuk 17 mos… apa eyh perkembangan Zahra?
Yang mama perasan Zahra da makin bijak… [bkn masuk bakul angkat seniri tau :P ]
Apa bukti Zahra makin bijak?





  1. Zahra da faham arahan orang… bile orang suh wat apa jek, dia da pandai buat. Contohnya, mama suh ambik botol susu n bagi pada papa dalam bilik… maka, terkedek2 lah dak tecik tuh amik botol susu n gi bilik bagi pada papa…hehe..pandai kan???


  2. Zahra suka tolong mama… contohnya, Zahra tolong amikkan henpon mama kalo henpon berdering….


  3. Zahra pandai carik susu seniri kalo bangun tengah malam… Zahra tahu, mama letak botol tepi bantal dia… hehe [ Zahra dah x kejut mama tengah malam..yeyy!!]


  4. Zahra pandai makan pedas… bile mama bawak dinner kat kedai…dia makan apa jek yang mama makan….kalo nasi goreng ke tom yam pon dia bedal..pizza n ayam goring spicy mmg jadik kesukaan dia…hikhik :P


  5. zahra pandai wat sore HANTU n takot2 kan mama… hiiihiiiihiii~ cam tu lah lebih kurang…


  6. Zahra pandai naik n turun tangga…


  7. Zahra pandai tadah tangan baca doa makan…


  8. Zahra pandai ikut gaya org solat n berwirid…


  9. Zahra suka sgt main henpon.. n buat gaya org men sms sambil dok meniarap n angkat kaki sambil goyang2kan kaki.. [ala2 anak dara yang sedang men sms ngan bofren…hehehe ]


  10. Zahra suka nyanyi lam gaya humming, tp ikut tempo lagu… tu yang penting…


  11. kalo mama amik time blek keje, Zahra cepat2 lari kat mama n tepuk tangan.. sambil jerit..yeyy!!yeyy!

    makin bijak, kan anak mama???

    Tp, Zahra ada ciri2 yang membimbangkan mama lah…




  • Zahra suka duduk cam budak laki…benkokkan lutut cam org zaman nabi dok kalo makan tuh…. Riso mama tau!!


  • Zahra suka beno main ganas2… cam panjat belakang mama or papa…


  • Zahra suka gurau ganas.. cthnya, pegang pipi mama then cubit kuat2… gerammm mama tau!

3 comments:

adda said...

assalmualaikum mamazahra..
saya perasan mama zahra jd follower blog syafi 2-3 hari lepas.. thanks.. saya pn dh jd follower setia mamazahra gakk. salam perkenalan..

cantiklah gambar yg u buat.. nih kite baru nak belajar.. susah nak cari tempat nak donlod bahan..

adura said...

Salam mamazahra..

Fara baru jadi follwer u..meh salam2..zahra u pon comel sangat.
Fara baru jenguk2 ur page..rupenye Sofea ngan zahra sebaya ek..bukan saje sebaya..besday pon dekat2..sofea-21/10 zahra 22/10 rite? He2.
Jadik le Sofea Zahra..cam drama tu..ekeke

~mamazahra~ said...

salam kenal adda n fara...
mamazahra baru berjinak2 ngan blogspot neh...
so, leh la kite share cerita n apa2 jeklah...

Kalau SUKA, boleh KLIK eyh!!!